U3F1ZWV6ZTQ0MDEyMzU5MzE4MDE3X0ZyZWUyNzc2NjgwMjA0NDQ2Ng==

هاجر الى كندا في 48 ساعه فقط بدون شروط عقد العمل مع إصطحاب العائلة

نظام فيزا جديد تم عرضه من مجلس المبتكرين الكنديين للناس اللي شغالة في المجال التقني بكل أنواعه ودي مجالات كتيره جداً واللي بيتناول البرنامج ده عشان يسمح للعمالة الماهره اللي بيشتغلوا في المجالات دي انهم يروحوا لكندا ويشتغلوا بس مش بالشروط اللي دايماً كندا بتطلبها من كل المهاجرين



تم وضع البرنامج ده للفئات دي عشان يهاجروا ويشتغلوا في كندا بدون البحث عن عقد عمل او حتى بدون حساب النقاط اللي كل الناس لازم تسافر كندا عن طريقها.

إسمها تأشيرة التكنولوجيا العالية High Potential Tech Visa الإمكانات ودي للمساعدة في معالجة نقص العمالة في قطاع التكنولوجيا

بإختصار النظام ده تم إقتراحه عشان يكون كعقد عمل يكون من خلاله يسافروا الى كندا وتكون طريقة سهلة شوية للعمل هناك ومن خلاله يقدروا يدورا على الوظيفة بتاعتهم لما يسافروا مش لازم يدوروا على الشغل قبل ما يسافروا وكمان يقدروا من خلاله يصطحبوا عائلاتهم معاهم

استراتيجية المهارات العالمية الحالية ، تهتم بمراجعة طلبات تصاريح العمل في أقل من أسبوعين للوظائف المطلوبة في مجال التكنولوجياوبرغم كده بيطالب مجلس المبتكرين الكنديين بوقت معالجة التأشيرة لمدة 48 ساعة لهذا البرنامج.

كمان بيطالب مجلس المبتكرين الكنديين تقديم خدمة كونسيرج واللي بيها بيتم تسهيل الطريق الى الإقامة الدائمة للمهاجرين بالنظام ده واللي هيكون عن طريق نظام Global Talent Stream بعد التقديم على البرنامج المقترح.





هنسيبلكم قائمة الوظائف في صندوق الوصف

البرنامج ده تم إقتراحة عشان الشركات كانت بتاخد وقت طويل في البحث عن العمالة المهرة في المجال التقنية دي ومش بس كده كانوا بيلتزموا برعاية العامل ده لوقت طويل من خلال التقديم وإنهم يجيبوه من بلده وتذاكر طيران ومساعدتة في التقديم وحجات كتير, عشان كده بيحاولوا يريحوا العامل والشركات إنه ييجي بنفسه ويدور على وظيفة لما يكون في كندا, وهم واثقين انهم لما هييجوا ويدوروا هيلاقوا الوظيفة لان في عجز شديد في المجالات دي في كندا.


هاجر الى كندا في اسبوعان فقط مع إصطحاب العائلة بدون شرط اللغة والعمر والدراسة

فرصة للحصول على تصريح عمل في كندا بسهولة في أي مجال مع تدريب عليه مع إصطحاب عائلتك


كمان ده هيسهل للشركات اللي عايزة ناس معينة انهم يجيبوهم من بره بسرعه وبدون مايثبتوا انهم دوروا داخل كندا على الفئات اللي هم عايزينها, وده كمان بيسهلها على الناس اللي بره كندا انهم يروحوا كندا.

البرنامج ده تم إقتراحه عشان الكورونا خلت الناس تبدأ تدور على الشغل الأونلاين أكثر وده اللي ادى لنقص في العمال داخل كندا والعالم كله ولما يبدأوا في تقديم البرنامج ده هيبدأوا تنشيط الشركات من تاني وده بعد ما تم تفعيله في بريطانيا بالفعل فأكيد كندا لازم يكون ليها نصيب في الموضوع ده.

بيتوقع الإعلان عن البرنامج الممتاز ده في خلال الشهور الجاية واللي فعلاً هيساعد الفئات المطلوبة دي وغير كده إن في فئات جديدة هيتم الإعلان عنها قريب وإن شاء الله اول ما يتم الإعلان عن البرنامج وطرق التقديم عليه في الموقع الرسمي للهجرة الكندية هيتم إبلاغكم بيه.

 

قائمة الوظائف ( من هنا )

مقالة البرنامج ( من هنا )  


   _______________________________________


    للإستشارة والتواصل مع وكيل هجرة معتمد من الهجرة الاسترالية Migration Advisor

وكيل هجرة معتمد من الحكومة الاسترالية برقم 1799648

قم بتعبئة بياناتك الصحيحة في نظام الهجرة الذي تبحث عنه وسيتم التواصل معك


Skilled Migration  هجرة الكفاءات والمواهب ( من هنا ) 

           Family Visas

تأشيرات الزواج أو الخطوبه ( من هنا )

          تأشيرات العائلة (الوالدين، لم الشمل، الاطفال، الزياره العائليه) من هنا

Education  الهجرة عن طريق التعليم في استراليا ( من هنا )

Refugees  هجرة اللجوء  ( من هنا )

 


Sponsored by

   


تعليقات
4 تعليقات
إرسال تعليق
  1. اريد هجره سوري مقيم تركيا

    ردحذف
  2. اريد هجره والعمل كندا

    ردحذف
  3. عايز هجره موسوقه

    ردحذف
  4. انا محمد ممدوح الحلبي من سوريا دمشق اريد هجرة الى كندا موصوقة هاتف( 0096335590811 )( 0096359891216 )

    ردحذف

إرسال تعليق

الاسمبريد إلكترونيرسالة